הגוגל קם על יוצרו (ולימד אותנו אך לכתוב תוכן)

יוצרי גוגל ומנועי חיפוש אחרים יצרו גולם שתפקידו לשקף, במידה גבוהה ככל האפשר של דיוק, את  איכותו של תוכן בעמוד אינטרנט מסוים והתאמתו לשאילתות. למעשה מנסה רובוט החיפוש לנבא את כוונותינו ולנחש מה הוא התוכן הרצוי לנו וזאת על פי ביטוי או מילת חיפוש שהקלדנו בשורת החיפוש. הקושי העיקרי של מתכנני מנועי החיפוש נעוץ בהבדלים בין החשיבה והשפה האנושית לדרך הפעולה הרובוטית המבוססת על אלגוריתם לוגי. מנוע החיפוש אינו מבין כפלי משמעות ורבדים שונים בשפה, הוא גם אינו מכיר הטיות, זמנים ובניינים. לכן כדי להתגבר על פער זה ולהציג תוצאות קרובות ככל הניתן לכוונת הגולש פותח אלגוריתם המבוסס על ניתוח של מבנה התוכן, ניתוח סטטיסטי של  קישורים לעמוד ברשת וניתוח של התנהגות הגולשים בעמוד זה. האלגוריתם לומד למעשה מה "חושבים" גולשים אחרים ברשת על אותו עמוד בהקשר לביטוי חיפוש מסוים ומסיק מכך לגבי כוונותיו של הגולש הבא אשר יקליד את אותו ביטוי, או ישתמש במילה מתוך הביטוי.  מאגר המידע ברשת האינטרנט עצום ולמעשה בן אנוש אינו מסוגל  לסרוק , אף לא פרומיל מכמות המידע ברשת, לפיכך השימוש במנועי החיפוש הפך להכרחי ומי שרוצה למצוא מידע ייאלץ להשתמש במנוע חיפוש. למנועי החיפוש יכולת למידה מוגבלת המונעת מהם להתאים עצמם לגולשים וללמוד את התנהגותם, המנועים הרובוטיים קשיחים למדי ביכולת השינוי וההתאמה שלהם למציאות משתנה ולמידע חדש. וכך בני האנוש נאלצים להתאים עצמם להנחיות מנוע החיפוש. 

הגולם קם על יוצרו
מאחר שמנועי החיפוש כה חשובים, מצד אחד, ומצד שני הם קשיחים ולא יודעים ללמוד את כללי השפה, נאלצים בעלי ומנהלי אתרי אינטרנט להתאים את תוכן האתר לכללים שקבע מנוע החיפוש.הגולם שנוצר בכדי ללמוד את בני האדם הפך כה גדול ומוגשם עד שלנו לא נותרה ברירה אלא ללמוד ולהתאים עצמנו לדרישותיו. 

במה זה מתבטא ?
אתר המכבד עצמו לא יוכל להציג תוכן שאינו עומד בכללים של מנוע החיפוש ולפיכך באתרים רבים נמצא טקסט שעבר "אופטימיזציה", דהינו טקסט שנעשה בו שימוש מכוון במילים וביטויים מסוימים, הכתיבה הטבעית, הזורמת והאסוציאטיבית נעלמה והפכה לטכנית ממוקדת מטרה וביטוי חיפוש.

אודות agazit1
עורך תוכן

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: