קופירייטינג לאינטרנט

לעיתים נדמה כי מיזוג מוצרים לכדי מכשיר אחד מהווה פריצת דרך טכנולוגית.לרוב, ניסיונות מיזוג אלו נכשלים משום שצירוף הטכנולוגיות פוגם באיכות שני המוצרים. כך, במקום שני מוצרים טובים מקבל הצרכן מוצר אחד בינוני.נוכח ריבוי השימוש של אתרי אינטרנט בסרטוני וידיאו, רכישת אתרי אינטרנט על ידי ערוצי טלוויזיה והקמת אולפני טלוויזיה של ממש על ידי חלק מהאתרים,  נדמה כי האינטרנט והטלוויזיה יתמזגו לכדי מכשיר אחד.עד שיתרחש שינוי זה (אם הוא בכלל יתרחש) ראוי להבחין בין סוגי המֵדיות, הבחנה זו חשובה בעיקר כאשר פונים לכתיבה שיווקית או קופירייטינג לאתר אינטרנט.

 אינטרנט אינו טלוויזיה

מנקודת מבטו של קופירייטר, ההבדל בין המדיות נעוץ באופן השימוש של הצרכן בהן. כתיבה שיווקית (קופירייטינג) צריכה להתאים עצמה לצרכן ולאופן השימוש שלו במדיה.

לפיכך אמנה מס' הבדלים מהותיים בעיני, עליהם יש לתת את הדעת בעת כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט:

  1. באינטרנט, בניגוד לטלוויזיה, הגולש בודד– לרוב אנו גולשים באינטרנט לבד. יש לנו חופש מלא לגלוש מאתר לאתר בקצב ובמהירות הנוחים לנו, אנו מתעכבים באתר שמעניין אותנו  ומקליקים על הלינקים שמסקרנים אותנו- בעת גלישה באינטרנט לא נתבקש לחזור אחורה או לעבור לאתר אחר בניגוד לרצוננו.
  2. באינטרנט גולשים תוך כדי…– תוך כדי עבודה, תוך כדי חיפוש מידע ספציפי מגיעים לאתרים שונים ומשונים הרחוקים מהנושא אותו חפשנו, גולשים תוך כדי שיחת טלפון או תוך כדי התכתבות במסנג'ר.
  3. האינטרנט משמש לחיפוש מידע –  השימוש הנפוץ ביותר ברשת הוא חיפוש מידע, זו עבודה בלתי ניתנת לערעור. גוגל הפך את המידע לזמין ונגיש יותר ומאפשר לכל אדם למצוא מידע שבעבר נאלץ לשלם עליו הרבה או לחפשו במאגרים שונים מחוץ לביתו.
  4. הגולש שולט בתוכן – בניגוד לכל אמצעי תקשורת אחר,באינטרנט הגולש קובע אלו תכנים יצרוך ובאיזה מינון. כמות אין סופית של אתרים המספקים תוכן, פיתוחים טכנולוגיים שונים ואינטראקטיביות המידע ברשת הופכים את הגולש לאדון המסנן את התכנים וצופה או מעיין רק באלו שמעניינים אותו.

המסקנה – קופירייטינג לאתר הוא קופי ייחודי

אם ברצונכם להעשיר את אתרכם בתוכן שיווקי (או תוכן אחר) עליכם להתאימו  למאפיינים הייחודיים של השימוש ברשת :

  1. כתיבה אישית – מרב הסיכויים שהבא שיקרא את התוכן באתר יהיה גולש בודד, דברו אליו ולא לקהל צופים. לכתיבה אישית יש יתרונות רבים- היא מחזקת את תחושת האמינות והכנות של הכותב, יוצרת תחושת הזדהות ומנטרלת חשש מפני מניפולציה שיווקית.
  2. הדגישו את המסר- הגולש הממוצע מקדיש מס' שניות עד שהוא מחליט האם להישאר באתר או לחזור לתוצאות החיפוש בגוגל. המסר באתר חייב להיות ברור, קליט ומשכנע. מסר חד וברור ישאיר גולשים רלוונטיים ויסנן את אלו שגלשו לאתר בטעות.
  3. ספקו מידע רב ומהימן – זיכרו: הגולש מחפש מידע, אם לא ימצא מידע זה באתרכם, סביר שיחפש מבוקשו באתר אחר.
    מידע מתאים לאתר יהיה מידע מקצועי, מידע על המוצר הנמכר ומידע על בית העסק והעומד מאחוריו.

אודות agazit1
עורך תוכן

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: