מי צריך תוכן מותאם ל Google ?

אחד החידושים שמייסדי גוגל הביאו לעולם הוא את החיפוש באינטרנט על פי דירוג הרלוונטיות של העמוד. אם קודם סרקו מנועי החיפוש את הרשת אך הציגו תוצאות שהקשו על הגולש למצוא את ידיו ואת רגליו, גוגל הכניס סדר בדברים. 

לארי פייג' וסרגיי ברין הבינו שהדבר החשוב ביותר לגולש הוא התאמת תוצאות החיפוש לביטוי. לכן החליטו לדרג את העמודים  וקבעו שסדר הופעת התוצאות ישקף לא רק את דירוגו של העמוד אלא גם את מידת הרלוונטיות שלו לביטוי שהתבקש. עתה היה העמוד שחיפש הגולש נגיש יותר וגם זכה לכמות גדולה יותר של ביקורים. ואם טוב הדבר בעיניי הגולשים, מה יגידו בעלי האתרים?

בעלי האתרים ובוניהם כמהים לדעת על פי אילו קריטריונים גוגל מדרג אותם. לו ידעו את הנוסחה, יכלו לקדם את אתריהם ולהעלותם לראש תוצאות החיפוש. ואולם, לדעתי, להתחבב על הגוגל, איננה הגישה שצריכה להנחות את בעלי האתרים ואת בוניהם.  דווקא הגישה הישירה לגולש יכולה לספק את הסחורה.

צור אתר שהגולשים אוהבים או צריכים, וגוגל ידרג אותו בהתאם. השתמש בהנחיות של גוגל לכתיבת תוכן אבל לא כדי כדי שגוגל יאהב אותך, אלא הגולש.

 להיכנס לראשו של הגולש אני משער שדפוסי גלישה של אדם מבטאים כעין הצבעה בעד או נגד האתר. מדידתן מסייעות לגוגל לקבוע את ערכו של העמוד. נדמיין למשל:

  1. הזמן ששהה הגולש באתר:   אולי זה מעיד שהגולש מגלה עניין באתר.
  2. הגולש הוסיף את האתר לרשימת המועדפים: זהו גילוי של שביעות רצון?  אם הגולש עשה זאת, הוא מתכוון לשוב ולבקר באתר?
  3. הגולש נכנס לעמודים אחרים של אותו אתר: הגולש אף מעמיק את עניינו באתר?
  4. הגולש שלח לינק של האתר למכריו: הגולש מבסוט?
  5. הגולש חזר לאתר: הצבעת אמון? האתר מספק לגולש את מה שביקש?        

 המסקנה של תרגיל מחשבתי זה ברורה בעיניי: אתר בעל תוכן איכותי, מעניין ורלוונטי יגרום לגולש לעשות כמה מן הפעולות שציינתי. אם תוכן האתר הוא טוב והמבנה הטכני שלו מספק, הגולשים יאהבו אותו ומיקומו בתוצאות החיפוש ישקף זאת.

אודות agazit1
עורך תוכן

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: